تجریش پلازا

مجموعه‌ای با موضوعات فرهنگی، علمی، ادبی، سرگرمی

تهران گردی

راهنمای جامع و معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران و شمیرانات

ژورنال‌ و دانشنامه

انشنامه‌ها و مجله‌های آنلاین با موضوعات گوناگون

جعبه ابزار آنلاین

مجموعه‌ای از ابزارهای کاربردی آنلاین با موضوعات گوناگون

اصناف و مشاغل

جستجوی مشاغل و کسب‌وکارهای ایران در اصناف گوناگون

تماس با ما

ارتباط با بخش پشتیبانی و ارسال درخواست، پیشنهاد یا انتقاد

منابع

منابع تصاویر و مطالبی که به صورت بازنشر جهت ارتقای سطح دانش و اطلاعات عمومی بصورت رایگان قرار داده شده اند

قوانین

مجموعه ضوابط و قوانین استفاده کاربران و مخاطبان محترم

روستای سله بن

روستای سله بن، یکی از روستاهای ییلاقی اطراف تهران در دهستان دوبلوک است که از توابع بخش ارجمند شهرستان ارجمند در استان تهران به شمار می‌آید. این روستا در کیلومتر ۱۰۰ جاده فیروزکوه به تهران، در فاصله ۱۸ كیلومتری شمال غربی شهر فیروزكوه و در کنار سد نمرود قرار دارد. فاصله روستای سله بن تا تهران حدود ۱۵۵ کیلومتر است و برای رسیدن به آن از مرکز شهر تهران باید حدود دو ساعت و ۱۵ دقیقه رانندگی کنید. فاصله روستای سله بن تا مرکز شهر کرج نیز ۲۰۰ کیلومتر (دو ساعت و ۴۰ دقیقه) است.

مسیر دسترسی به روستای سله بن

برای دسترسی به روستای سله بن فیروزکوه خود را به محدوده شرق تهران برسانید. سپس از بزرگراه زین‌الدین یا بزرگراه بابایی وارد جاده قدیم جاجرود یا بزرگراه پردیس (آزادراه شهید سلیمانی) شوید. مسیر عبوری از بزرگراه پردیس سریع‌تر است؛ اما برای عبور از آن باید عوارضی بپردازید. هر دو مسیر جاده قدیم جاجرود یا بزرگراه پردیس در نهایت شما را به رودهن می‌رسانند. پس از عبور از رودهن مسیر را مستقیم ادامه دهید تا وارد جاده فیروزکوه شوید.

در فاصله حدود ۲۰‌ کیلومتری از شهر فیروزکوه، یک دوربرگردان وجود دارد که شما را به‌سمت سد نمرود هدایت می‌کند. نشانه این دوربرگردان، پمپ بنزین نمرود در سمت چپ جاده است. دوربرگردان را دور بزنید و اولین بریدگی (جاده لاسم – فیروزکوه یا فرعی ارجمند) را به‌سمت راست بپیچید. در دوراهی اول مسیر سمت چپ را انتخاب کنید و حدود ۲۰ دقیقه (نیم ساعت) مسیر را ادامه دهید تا به روستای سله بن برسید. این جاده آسفالت و دارای چند پیچ‌وخم است و در انتها به روستای لزور ختم می‌شود. گفتن این نکته ضروری به نظر می‌رسد که کیفیت جاده آسفالته از فیروزکوه تا روستای سله بن مطلوب نیست و بهتر است آرام رانندگی کنید.

◉ آدرس: استان تهران، شهرستان فیروزکوه، بخش ارجمند، دهستان دوبلوک، روستای سله بن

.
منابع:
گوگل مپ | https://www.google.com/maps
ویکی پدیا فارسی | https://fa.wikipedia.org
کجارو | https://www.kojaro.com
سیری در ایران | https://seeiran.ir

error: Alert: Content selection is disabled!!