تجریش پلازا

مجموعه‌ای با موضوعات فرهنگی، علمی، ادبی، سرگرمی

تهران گردی

راهنمای جامع و معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران و شمیرانات

ژورنال‌ و دانشنامه

انشنامه‌ها و مجله‌های آنلاین با موضوعات گوناگون

جعبه ابزار آنلاین

مجموعه‌ای از ابزارهای کاربردی آنلاین با موضوعات گوناگون

اصناف و مشاغل

جستجوی مشاغل و کسب‌وکارهای ایران در اصناف گوناگون

تماس با ما

ارتباط با بخش پشتیبانی و ارسال درخواست، پیشنهاد یا انتقاد

منابع

منابع تصاویر و مطالبی که به صورت بازنشر جهت ارتقای سطح دانش و اطلاعات عمومی بصورت رایگان قرار داده شده اند

قوانین

مجموعه ضوابط و قوانین استفاده کاربران و مخاطبان محترم

روستای رندان سولقان (رندون)

روستای رندان یا روستای رندون در حقیقت نام دیگر روستای رمه دون می باشد که قدمتش به دوران پیش از اسلام بر می گردد. از نحوه قرار گیری قبرها و اشیا مکشوفه ای که در نزدیکی این روستا و در روستای طالون که در مجاورت این روستا یافت شده، قدمت آن را به 2000 سال تخمین زده اند. از جاذبه های گردشگری این روستا می توان به آبشار زیبای آن اشاره کرد که بعد از آبشار سنگان بلندترین آبشار تهران با ارتفاع 40 متر می باشد. این آبشار در 2 کیلومتری شمال شرق روستای رندان قرار دارد که برای رسیدن به آن باید یک ساعتی را در مسیر هموار پر از باغات گیلاس و آلبالو پیاده روی فرمایید و از روی رودخانه کوچکی که از آبشار سرچشمه می گیرد گذر کنید تا به شیب تندی برسید که آبشار در پشت آن قرار گرفته است.

صعود به قله لوارک
کوهنوردان اکثر روستای رندان را انتخاب می کنند تا بعد از پیک نیک در کنار آبشار به صعود قله لوارک بپردازند. قله لوارک درست بعد از دره ای قرار گرفته است که در سمت چپ آبشار رندان قرار دارد. قله لوارک در خط راس قله توچال قرار گرفته است و بعد از قله های شاه نشین، سر بازارک و بازارک به این قله می رسیم.

بهترین زمان بازدید از روستای رندان
روستای سنگان در همه فصول سال برای کوهنوردان و صخره نوردان زیباست. چرا که اگر که جاده را بسته باشند سه ساعتی پیاده روی تا آبشار هست و در بخش هایی از مسیر لازم است که روش صخره نوردی با طناب را بدانید. اگر که زمستان باشد فنون یخ نوردی نیز به فنون صخره نوردی اضافه می شود.

دسترسی به روستای رندون
وسیله نقلیه شخصی: روستای رمه دان بعد از روستاهای سولقان و سنگان واقع شده است برای رسیدن به این روستا باید از بزرگراه همت وارد بزرگراه آبشناسان و سپس وارد بلوار کوهسار شوید جاده کن-سولقان در انتهای بلوار کوهسار قرار گرفته است جاده را مستقیم بروید تا به روستای سولقان برسید. سولقان را پشت سر بگذارید. مستقیم بروید به روستای سنگان می رسید و روستای رندان بعد از روستای سنگان واقع شده است.

◉ آدرس: تهران، بزرگراه همت، بزرگراه آبشناسان، بلوار کوهسار، جاده کن-سولقان، بعد از روستای سنگان

.
منابع:
گوگل مپ | https://www.google.com/maps
ویکی پدیا فارسی | https://fa.wikipedia.org
توریستگاه | https://www.touristgah.com
سیری در ایران | https://seeiran.ir

error: Alert: Content selection is disabled!!