تجریش پلازا

مجموعه‌ای با موضوعات فرهنگی، علمی، ادبی، سرگرمی

تهران گردی

راهنمای جامع و معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران و شمیرانات

ژورنال‌ و دانشنامه

انشنامه‌ها و مجله‌های آنلاین با موضوعات گوناگون

جعبه ابزار آنلاین

مجموعه‌ای از ابزارهای کاربردی آنلاین با موضوعات گوناگون

اصناف و مشاغل

جستجوی مشاغل و کسب‌وکارهای ایران در اصناف گوناگون

تماس با ما

ارتباط با بخش پشتیبانی و ارسال درخواست، پیشنهاد یا انتقاد

منابع

منابع تصاویر و مطالبی که به صورت بازنشر جهت ارتقای سطح دانش و اطلاعات عمومی بصورت رایگان قرار داده شده اند

قوانین

مجموعه ضوابط و قوانین استفاده کاربران و مخاطبان محترم

بازار گل محلاتی

بازار گل محلاتی یکی از زیباترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها در میان مراکز خرید تهران محسوب می‌شود که معمولا همواره با ازدحام جمعیت علاقه‌مند به گل و گیاه روبه‌رو است. این مکان به‌عنوان دومین بازار بزرگ گل‌ و گیاه در پایتخت معرفی می‌شود و غرفه‌داران، انوع گل‌های زینتی و گاه کمیاب را با مناسب‌‌ترین قیمت به فروش می‌رسانند.

فروش گل و گیاه در این بازار، اغلب به‌صورت عمده صورت می‌گیرد؛ اما تک‌‌فروشی نیز انجام می‌شود و مردم می‌توانند گلدان‌های متنوع یا شاخه گل‌های منتخب و مورد نیاز خود را در دسته‌‌‌ها یا جعبه‌های آماده تحویل بگیرند. برخی از فروشندگان این بازار محصولات خود را در شبکه‌های اجتماعی نیز عرضه می‌کنند و گل‌های با کیفیت‌تر و ارزان‌تر از سطح شهر را به‌صورت آنلاین در معرض فروش می‌گذارند.

دسترسی به بازار گل محلاتی سخت نیست و به‌وسیله خودروی شخصی، تاکسی، اتوبوس یا مترو می‌توان خود را به این بازار زیبا رساند و از تماشا و خرید انواع گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی لذت برد.

خودروی شخصی: چنانچه از خودروی شخصی استفاده می‌‌کنید، کافی است از اتوبان بسیج جنوب وارد بلوار آهنگ شوید و در تقاطع بلوار کوثر تا اولین تقاطه به طرف شمال بروید. همچنین می‌توانید از اتوبان امام‌علی (ع) شمال وارد اتوبان شهید محلاتی شرق شوید و از بلوار نبرد به طرف جنوب ادامه مسیر دهید؛ سپس از بلوار زمزم، خود را به بازار گل محلاتی برسانید. تنها باید توجه کنید که این بازار پارکینگ ندارد و برای یافتن جای پارک مناسب می‌توان به خیابان‌های اطراف مراجعه کرد.

تاکسی: اگر قصد استفاده از تاکسی را داشته باشید، سه خط ویژه تاکسیرانی برای این منظور در دسترس قرار دارد. ابتدای بزرگراه شهید محلاتی در محل چهارراه مصطفی خمینی، ابتدای بزرگراه شهید محلاتی در میدان امام‌ خمینی (ره) و ابتدای بزرگراه شهید محلاتی در میدان هفت‌ تیر، خطوط ویژه تاکسی برای دسترسی به این بازار گل است.

اتوبوس:‌ جهت استفاده از اتوبوس نیز می‌توانید خود را به ابتدای اتوبان شهید محلاتی برسانید و سپس با اتوبوس‌های ویژه‌ای که در این مکان وجود دارند به بازار گل بروید. دو خط اتوبوس بلوار ابوذر – بهارستان و بلوار ابوذر – سعدی از جمله خطوطی هستند که از اتوبان محلاتی تهران عبور می‌‌کنند.

مترو: اگر مترو را برای رفت و آمد خود انتخاب کردید، باید در ایستگاه نبرد در خط چهار متروی تهران از قطار پیاده شوید. مکان دقیق این ایستگاه در خیابان پیروزی، نزدیک چهارراه کوکاکولا است و پس از خروج از مترو، تاکسی‌های خطی ویژه‌ای که در محل وجود دارند، شما را در کمتر از ۱۰ دقیقه به بازار گل محلاتی خواهند رساند.

◉ آدرس: تهران، بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم

.
منابع:
گوگل مپ | https://www.google.com/maps
ویکی پدیا فارسی | https://fa.wikipedia.org
توریستگاه | https://www.touristgah.com
سیری در ایران | https://seeiran.ir

error: Alert: Content selection is disabled!!