تجریش پلازا

مجموعه‌ای با موضوعات فرهنگی، علمی، ادبی، سرگرمی

تهران گردی

راهنمای جامع و معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران و شمیرانات

ژورنال‌ و دانشنامه

انشنامه‌ها و مجله‌های آنلاین با موضوعات گوناگون

جعبه ابزار آنلاین

مجموعه‌ای از ابزارهای کاربردی آنلاین با موضوعات گوناگون

اصناف و مشاغل

جستجوی مشاغل و کسب‌وکارهای ایران در اصناف گوناگون

تماس با ما

ارتباط با بخش پشتیبانی و ارسال درخواست، پیشنهاد یا انتقاد

منابع

منابع تصاویر و مطالبی که به صورت بازنشر جهت ارتقای سطح دانش و اطلاعات عمومی بصورت رایگان قرار داده شده اند

قوانین

مجموعه ضوابط و قوانین استفاده کاربران و مخاطبان محترم

گالری و نگارخانه ساربان

گالری ساربان در بهار 1389 با نمایش بخشی از مجموعهٔ شخصیِ مؤسس گالری، محمد ساربان‌‌نژاد، که از مجموعه‌داران مطرح ایران در سال‌های اخیر بوده‌است، آغاز به کار کرد و بعد از 6 سال فعالیت مستمر، در پاییز 95 به محل جدید منتقل شد. این تغییر مکان در واقع آغاز رویکرد جدید گالری بود.

اکنون با تنوع و تکثر قابل ملاحظه گالری‌ها در کشور روبه‌روایم که بخش عمدهٔ آن نیز در تهران متمرکز است. به‌نظر می‌رسد در این شرایط، لازمهٔ کسب جایگاه قابل اعتنا، داشتن ویژگی‌های مشخص و متمایزکننده برای هر گالری است. از این رو، در دو سال گذشته تلاش کردیم الگویی برای رفتار گالری ساربان بسازیم.

گالری ساربان یک تمایز ذاتی با اغلب گالری‌های فعال کشور دارد؛ مؤسس و مالک گالری به دلیل نگاه تخصص‌گرایانه و همچنین عدم سکونت در ایران، مدیریت گالری را از شیوهٔ انفرادی و الگوی کلاسیک مالک-مدیر که از گذشته الگوی رایجی در گالری‌داری ایران بوده، به شیوه‌ای معاصرتر تغییر داده است؛ همکارانِ گالری ساربان هر یک بر اساس تخصصشان، مسئولیتی را به عهده گرفته‌اند.

ویژگی‌‌های دیگر گالری در انتخاب هنرمندان، سبک هنری، ژانر و مدیای تخصصی گالری است. بیشترین انتخاب‌های ما در دورهٔ جدید با تمرکز بر «هنرمندان نسل میانه» بوده است. تعریف ما از نسل میانه، شامل هنرمندان نقاش و مجسمه‌سازی می‌شود که بلوغ هنری و حضور حرفه‌ای‌شان، بین سال‌های 1357 تا 1376 اتفاق افتاده‌است. طبق تحلیل‌ها، هنرمندان مطرح نسل قبل‌تر از طریق دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای خصوصی و دولتی مربوط به دفتر مخصوص فرح و کامران دیبا حمایت و تبلیغ و در بازار هنری تثبیت شده بودند. نسل متأخر و جوان‌تر نیز تا حدی از امکانات و امتیازات رویکرد فرهنگی مدیران هنری دوران اصلاحات امکان معرفی و حضور در فضای اقتصادی هنر را یافته‌اند. از این رو گروه بزرگی از هنرمندان که در میانهٔ این دو دوره قرار می‌گیرند، حامیان مناسب و «دروازه‌بان‌های هنر»ی خوب و فرصت‌های کافی برای ورود به عرصه‌های جدی ملی و بین‌المللی را کمتر داشته‌اند و به دنبال آن در بازار هنر نیز کمتر مطرح شده‌اند. بدین ترتیب تمرکز اصلی گالری ساربان در دوره جدید تلاش برای معرفی و مقدمه‌چینی برای تثبیت جایگاه اقتصادی این گروه از هنرمندان بوده که علیرغم شایستگی، بخت کمتری برای حضور در سطوح بالای بازار را داشته‌اند.

◉ آدرس: تهران/ خیابان سهروردی شمالی/ خیابان هویزه غربی/ نبش شهید یوسفی/ پلاک 130/ طبقه اول
◉ تلفن: 02188504226

.
مشاهده منابع مطالب

error: Alert: Content selection is disabled!!